Hoog scoren in Google in 2019

10 SEO tips

Hoog scoren in Google in 2019 is een grotere uitdaging geworden. Toen we voor het eerst een SEO-tipsgids publiceerden over hoe hoog scoren in Google kon worden bereikt, was de wereld van organisch en betaald zoeken nog totaal anders.

website laten maken

In 2013 was het genoeg om goed zoekwoordonderzoek te doen, ervoor te zorgen dat je site een goede en duidelijke structuur had en ervoor te zorgen dat je een heleboel gezaghebbende backlinks had die naar jouw website verwezen.

En hoewel dit allemaal nog steeds erg relevante SEO-tips zijn, hebben we nu ook te maken met de volgende gloednieuwe factoren …


Disclaimer: er zijn honderden dingen die u kan doen om de zichtbaarheid in de  zoekmachines te verbeteren, dit is een lijst die zich concentreert op de meer recente ontwikkelingen. Lees hier onze post SEO leren. 10 basis SEO tips

hoog scoren in Google in 2019


10 SEO-tips om hoog te scoren in Google in 2019



 

1) Optimaliseren voor RankBrain

RankBrain is het machine learning AI-systeem van Google.

Google gebruikt RankBrain om ambigue of unieke vragen te beantwoorden die nog nooit zijn gesteld. Gloednieuwe zoekopdrachten vormen tot 15% van alle zoekopdrachten per dag – en omdat Google dagelijks 3 miljard zoekopdrachten verwerkt – betekent dit dat  450 miljoen zoekopdrachten per dag volledig uniek zijn.

machine learning is duidelijk noodzakelijk om aan deze enorme vraag het hoofd te bieden, en voor Seo bureau’s kan het moeilijk zijn om hiervoor echt te optimaliseren .

Als RankBrain een woord of zin ziet waar het niet bekend mee is, kan de machine raden welke woorden of zinnen een vergelijkbare betekenis hebben en het resultaat dienovereenkomstig filteren. Hierdoor wordt het systeem effectiever bij het afhandelen van nog nooit eerder bekeken zoekopdrachten of trefwoorden.

Volgens verschillende artikelen over het optimaliseren van inhoud voor RankBrain, kunt u dit op verschillende manieren doen. De belangrijkste is Inhoud maken die unieke vragen beantwoordt die bijzonder relevant zijn voor uw doelgroep. Wil je hoog scoren in Google in 2019 ? Dan moet je echt wel rekening beginnen te houden Rank Brain.

Dit kost tijd, onderzoek en een beetje trial and error, maar met voldoende referenties en ondersteunende informatie kun je antwoorden krijgen op relevante vragen.


 

2) Optimaliseer voor ‘locale’-zoekopdrachten

Volgens Google zijn ‘micromomenten’ de ‘kritieke connecties in de hedendaagse consumentenreis en wanneer ze bij elkaar worden opgeteld, bepalen ze uiteindelijk hoe die reis eindigt’.

Dit verwijst in principe naar mobiel als de belangrijkste manier voor lokaal zoeken, en hoe je in essentie hiervoor zou moeten optimaliseren.

Zoals Chris Lake over optimaliseren voor micro-momenten vermeldt, zijn mobiele gebruikers

a) erg actief

b) niet loyaal aan een bepaald merk, dus dit is jouw kans, vooral omdat veel bedrijven achterblijven vanwege slechte mobiele gebruikerservaringen.

Wil je hoog scoren in Google in 2019? Dan is ons advies hier anticipatie, relevantie en gebruiksgemak …


 

hoog scoren in Google in 2019

 


3) Optimaliseer uw lokale aanwezigheid

In navolging van punt 2, is het niet goed om te optimaliseren voor ‘dichtbij mij’-zoekopdrachten als je onderneneming daar niet echt gevestigd is. Dus je moet je lokale SEO goed instellen.

U kunt dit doen door uw Google Mijn Bedrijf-pagina te optimaliseren. Naast vele andere dingen, moet u ervoor zorgen dat u over de volgende functies beschikt …

  • Een lange en unieke beschrijving van uw bedrijf.
  • Kies de juiste categorieën.
  • Belangrijke informatie over openingstijden.
  • Veel beeldmateriaal.
  • Regelmatige updates.
  • Een lokaal telefoonnummer en zakelijk adres.

Heb je reeds een website of wil je een website laten maken? Eén van de andere grote lokale SEO-factoren die je makkelijk kan implementeren is ervoor zorgen dat je veel zichtbare klantrecensies hebt, die volgens Graham Charlton “van vitaal belang zijn voor lokale bedrijven, ongeacht of ze online verkopen, dankzij hun grote bekendheid in lokale zoekresultaten.”


 

4) Optimaliseren voor natuurlijke taal en gesproken zoekopdrachten

In het 2018 Internet Trends-rapport van Mary Meeker staat dat zoekopdrachten van Google Voice Search sinds 2008 met 35 maal zijn gestegen.

Waarom deze explosie in gesproken zoekopdrachten? Spraakinvoer is 4x sneller dan typen, u hebt dus sneller toegang tot resultaten.

Er zijn duidelijke toegankelijkheidsproblemen. Mensen hebben moeite met typen op bepaalde apparaten. Mensen vermijden ook graag verwarrende menu’s. Uiteindelijk, ongeacht hoe mobiel geoptimaliseerd een site ook is, of hoe groot onze telefoons ook worden, is zoeken op een mobiel toestel nog steeds verdomd lastig.

Google heeft hard gewerkt om zijn zoekmachine te verbeteren, zodat hij superlatieven, bestelde artikelen, punten in de tijd en complexe combinaties beter kan begrijpen.

De sleutel tot optimalisatie voor gesproken zoekopdrachten is daarom antwoorden te bieden op meer directe vragen. Deze worden die in een veel natuurlijkere taal worden gesproken dan degene die we normaal gebruiken bij het typen in een zoekmachine, waarbij zoekwoorden dominant zijn.


 

5) Beantwoord een vraag

In het verlengde van optimalisatie voor natuurlijke taal is het mogelijk om vragen direct te beantwoorden met uw inhoud. Wil je hoog scoren in Google, dan zou je hiermee rekening moeten houden bij het schrijven van je teksten.

Google schrapt websites van derden om gebruikers een duidelijk ON-SERP antwoord te geven op hun meer ‘op kennis gebaseerde zoekopdrachten’ (wanneer is Kanye West jarig?). Hoewel Wikipedia de dominante site in het beantwoorden van vragen was, wordt dit steeds minder, aangezien Google erkent dat meer expretise van echte experts afkomstig is dan van derden die voor wikipedia schrijven.

Ontdek dus welke vragen uw site kan beantwoorden en maak content die precies dat doet. Het helpt als je zo kort en bondig mogelijk bent, je de vraag in de kop indrukt en de vraag zo snel mogelijk beantwoordt in het artikel.


 

6) Betaal ervoor

Je kunt al deze tips gewoon negeren door je weg naar de top te betalen met PPC-advertenties. Bij Website laten maken Antwerpen – Ozon webdesign kunnen wij jou hiermee helpen.


 

7) Maak topstories, implementeer AMP

Uw site laten tonen in Google Bulletin is  een veilige manier om verkeer op korte termijn naar uw webpagina te leiden.

Het creëert geen blijvende  aantrekkingskracht, maar als je onderdeel van de pers kunt  worden met nieuwsverhalen van goede kwaliteit, dan kan het ook geweldig zijn voor andere sites die als bron naar je linken.

Bulletin is de nieuwe app van Google en nu vult deze sectie zich met Accelerated Mobile Pages (AMP). AMP is het open-sourceprogramma van Google waarmee webmasters supersnelle, gestripte, direct ladende versies van webpagina’s voor mobiele gebruikers kunnen maken.

AMP is nog geen ranking-signaal, maar als je in Top Stories verschijnt, dan zal het hebben van AMP-pagina’s de gebruikerservaring helpen verbeteren. Dus indien je hoog wil scoren in Google in 2019, dan hou je hier best rekening mee.

Merk ook op dat AMP-resultaten tegen het einde van het jaar verschijnen in de mobiele SERP.


 

hoog scoren in Google tips

 

8) optimaliseer voor mobiel

Jouw website zou eigenlijk enkele jaren geleden reeds geoptimaliseerd moeten zijn voor mobiele toestellen. Hoewel drie jaar geleden velen van jullie dat niet deden, was het in die tijd geen ranking-signaal. Dat is het nu echter wel en hiermee wordt meer en meer rekening gehouden! Wil je hoog scoren in Google, dan zou je hier in 2019 toch zeker eens naar moeten kijken.


 

9) Versnel uw website

Wil je hoog scoren in Google in 2019 ? Zoals ik eerder al zei, helpt AMP zeker het mobiele internet te versnellen. Hoewel het controversieel van aard is, en niet per se de beste oplossing is om de snelheid van websites in het algemeen te verbeteren, omdat het gewoon een ‘quick fix’ is.

U moet nog steeds prioriteit geven aan de snelheid van uw eigenlijke site en niet alleen aan patches op Google-sites. Sitesnelheid is een rangordefactor, maar er zijn veel manieren om de prestaties te verbeteren.

Controleer eerst de snelheid van uw site met behulp van deze tool en vervolgens kunt u toegang krijgen tot een rapport dat u kan helpen om uw website sneller te maken.


 

 

10) Hoog scoren in Google in 2019: Optimaliseer uw aanwezigheid op Twitter

Hoewel dit de laatste tip in deze lijst is, is het natuurlijk niet het laatste dat u kunt optimaliseren om naar de top van Google te door te stoten. Maar een belangrijke verandering in de SERP in de afgelopen jaren was de introductie van tweets.

Vorig jaar zijn tweets, dankzij een deal tussen Twitter en Google, nu geïndexeerd op SERP’s. Dus als u zoekt naar een merk, uitgever of persoonlijkheid, ziet u nu een live tijdlijn van hun nieuwste tweets.

Bel ons:
Directions