SEO leren

10 basis SEO tips

Wil je Seo leren en weet je niet waar je moet beginnen?

Hier zijn 10 basic SEO-tips voor beginners.

website laten maken

Er zijn talloze manieren om het websiteverkeer te vergroten: verwijzingen, maandelijkse e-mailcampagnes, sociale shares op Facebook enzovoort. SEO is een heel ander verhaal met zijn eigen specifieke sterke en zwakke punten. Het belangrijkste idee van de marketingaanpak in het digitale tijdperk van vandaag is om de gebruiker voorop te stellen.
U kunt stellen dat marketing altijd al klantgericht is geweest, maar u zou het ermee eens zijn dat, zeker nu de meeste gebruikers zichzelf online informeren over producten en diensten, uw klant inderdaad een eerste prioriteit heeft. Als je meer wilt weten over het begin van SEO en wat het voor de toekomst kan brengen, bekijk dan SEO: de film.
In elk geval kunt u zich afvragen hoe zoekmachine-optimalisatie (SEO) u kan helpen om een ​​klantgerichte marketingaanpak te volgen. Duik in de volgende technieken die klanten voorop stellen en tegelijkertijd uw website-ranglijst verhogen.


Ben je reeds vertrouwd met de basis van SEO? Bekijk dan de volgende 10 tips om hoog te scoren in 2019!


SEO leren tip 1. Schrijf lange berichten

Volgens de SEO-rankingfactoren voor 2018 heeft content nog steeds een sterke positie tussen links en RankBrain in zoekmarketing. Het trekt uiteindelijk de klant aan als de eerste stap naar een eventueel contact of prijsopvraag.

Vele online studies hebben reeds de kracht van langere inhoud bewezen. Dit omdat lange tekst niet alleen meer zoekwoorden bevat, maar ook meer informatie biedt die de gebruiker ten goede komt.

Wanneer een gebruiker de informatie die hij heeft gevonden leuk vindt, zal  hij deze waarschijnlijk ook op sociale media delen.

Vanuit het perspectief van zoekmachines, hoe specifieker je antwoord is op de intentie van de gebruiker, hoe hoger je kansen om een ​​hoge positie te bereiken.

Met langere inhoud geeft u Google-bots meer relevante zoekwoorden om te crawlen om de paginaranking te bepalen. Volgens de blog van NeilPatel is het best  om meer dan 2000 woorden te hebben in hoogwaardige blogposts.

Het hebben van langere blogberichten helpt ook bij de dwell-tijd, de hoeveelheid tijd die verstrijkt voordat een gebruiker terugkeert naar de pagina met zoekresultaten van de zoekmachine.

Langere inhoud die boeiend en van hoge kwaliteit is, zorgt ervoor dat mensen langer op de webpagina willen blijven en meer willen lezen. Tegelijkertijd zal een langere verblijftijd gunstig zijn voor uw ranking.


 

seo tipsSEO leren tip 2. Gebruik trefwoorden

Zoekwoorden zijn onderwerpen die bepalen waar uw inhoud over gaat. Door relevante zoekwoorden in uw berichten en sites te gebruiken, kunt u hoger scoren op zoekmachines. Dit komt omdat wanneer uw zoekwoorden relevant zijn voor wat mensen zoeken, zoekmachines hun best zullen doen om ervoor te zorgen dat die mensen uw webpagina zien.

Het gebruik van long tail-zoekwoorden en LSI-zoekwoorden kan helpen om de positie van uw site te verbeteren en meer informatie aan zoekmachines te geven om erachter te komen waar uw inhoud over gaat.

Lange-afstandszoekwoorden zijn termen die specifieker zijn. Hoe specifiekere zoekwoorden u toevoegt aan uw product of website, hoe meer gerichte klanten die uw site bezoeken. LSI-sleutelwoorden (latente semantische indexering) zijn sleutelwoorden die gerelateerd zijn aan uw primaire sleutelwoord. Het zijn geen synoniemen maar homoniemen (vergelijkbaar in betekenis) en helpen zoekmachines om te begrijpen waar uw inhoud over gaat.

Long tail keywords

long tail keywords zijn sleutelwoorden zoals “hoe krijg ik mijn bedrijf vermeld in Google Local Search”. Ze bevatten meestal vier of meer woorden die duidelijk aangeven waarnaar de consument op zoek is en / of hun bedoeling. Hoe specifiekere zoekwoorden u toevoegt aan uw product of website, hoe meer gerichte klanten die uw site bezoeken. Dit komt omdat consumenten die specifiek op zoek zijn naar iets, eerder geneigd zijn om bij u te kopen dan iemand die alleen een generieke zoekopdracht uitvoert.

LSI-trefwoorden

Door LSI-zoekwoorden in uw inhoud op te nemen, kunnen Google en andere zoekmachines uw relevantie voor een onderwerp beter begrijpen. Om het eenvoudig te maken, zijn LSI-sleutelwoorden of latente semantische indexeringssleutelwoorden gewoon sleutelwoorden die gerelateerd zijn aan het onderwerp waar uw pagina over gaat.

Meer en meer zoeken zoekmachines zoeken naar een onderwerpmatch in plaats van een zoekwoordmatch bij het tonen van zoekresultaten. Hoe ze dit doen, is door naar LSI-sleutelwoorden te zoeken. Het is de bedoeling dat u deze verwante woorden natuurlijk opneemt terwijl u over een specifiek onderwerp schrijft. Stel dat u bijvoorbeeld de volgende verwante woorden opneemt als u een SEO-consultingsite heeft.

  • consultant internet marketing seo
  • seo marketing consultant
  • seo consultant bedrijf
  • top seo consultants
  • seo internet marketing expert
  • seo internetmarketingdiensten

Deze zoekwoorden zijn relevant en nuttig voor Google om informatie te extraheren. Met dit in gedachten, doet het ook nooit pijn om trefwoordhulpmiddelen te gebruiken die u LSI-sleutelwoorden kunnen laten zien in het geval u iets mist. Houd echter altijd rekening met de gebruiker en gebruik deze op een natuurlijke manier in plaats van ze in uw inhoud te stoppen.

Een goede zoekwoord-reseach-tool zou je moeten kunnen helpen. Raadpleeg volgende korte controlelijst om uw title-tags te optimaliseren:

  • Alle titels zijn uniek per pagina
  • De lengte is niet meer dan 70 tekens (inclusief ruimte)
  • De title-tag bevat doelzoekwoorden

Als u een titel maakt zonder rekening te houden met uw zoekwoorden, mist u kansen op de ranglijst. De title-tag moet trefwoorden bevatten die relevant zijn voor de webpagina en uw inhoud. Dit vertelt zoekmachines waar de website of pagina over gaat en helpt het uw site te indexeren op basis van die zoekwoorden.

Google bepaalt de inhoud van pagina’s van de title-tag, dus zorg ervoor dat u uw inhoud nauwkeurig beschrijft. Roep uw eigen zoekgedrag op Google op. Zodra u op “enter” drukt of zoekt, doorzoekt u de eerste drie resultaten, waarbij u de titels van dichterbij bekijkt. Hoe doelgerichter en spannender de titel is, hoe hoger de kans op een klik.

Gebruik modifiers in je titel. Modifiers zijn beschrijvende woorden die worden gebruikt met primaire zoekwoorden. Hierdoor weten zoekmachines dat de meest relevante webpagina’s met gerelateerde inhoud worden getoond.

Enkele voorbeelden van modifiers zijn titels die beginnen met “how to”, “solutions”, “best”, “guide to”, “of year” of “review of”. U kunt een hulpprogramma voor zoekwoorden gebruiken om snel zoeksuggesties te vinden.

Houd dit in gedachten, optimaliseer je titel om te antwoorden op  wat gebruikers zoeken, in plaats van de titel te vullen met trefwoorden! U kunt tools gebruiken om u te helpen brainstormen over de meest aansprekende titels.

Metatag of metabeschrijving

Een metabeschrijving is de korte alinea van tekst (fragment van informatie) onder de URL die wordt gebruikt als een voorbeeld in de zoekresultaten. U plaatst deze metadescriptie in de-tag van de HTML-code van uw pagina.

Het hebben van goede metatags in de zoekresultaten is belangrijk omdat dit hetgene is wat de gebruiker ziet wanneer hij beslist om al dan niet op de link naar uw site te klikken.

Google kan al dan niet besluiten uw beschrijving te gebruiken en kan deze zelfs wijzigen. Dit is echter een van de dingen waar u aandacht aan wilt besteden, aangezien Google dit zal gebruiken om te proberen te begrijpen waar uw pagina over gaat.

Neem hier uw zoekwoorden op en houd ze aantrekkelijk voor echte lezers die de resultatenpagina’s van de zoekmachine (SERP) bekijken.


 

see tips en techniekenSEO leren tip 3. Backlinks

Een backlink verkrijg je wanneer een website een andere website vermeldt door ernaar te linken. Backlinks van hoge kwaliteit zijn belangrijke doorslaggevende factoren die ervoor zorgen dat uw website een hogere positie in de resultaten van zoekmachines krijgt.

Bovendien moeten deze backlinks op sites met verwante inhoud staan. Zoekmachines zijn van mening dat hoe relevanter en hoger de kwaliteit backlinks u heeft, des te nuttiger uw site voor gebruikers moet zijn.

Backlinks bouwen helpt bij merkherkenning / -belichting, nieuwe leads / relaties, promotie, verwijzingsverkeer en organische ranking.

Sommige woorden waarmee u vertrouwd moet worden gemaakt zijn link juice, no-follow-link, anchor-tekst en links van lage kwaliteit.

Hoge kwaliteit backlinks moeten één van uw belangrijkste prioriteiten zijn vanwege het belang van zoekmachine ranking.

Het hebben van enkele backlink-tools kan je helpen aan de slag te gaan met het opzoeken van plaatsen waar je eventueel  backlinks kan leggen. 


 

Seo leren tip 4. Link naar anderen

Uitgaande links zijn links op uw website die verwijzen naar andere domeinen. Wanneer u naar andere domeinen in uw inhoud linkt, helpt het zoekmachines om te begrijpen waar uw pagina over gaat.

Met meer gerelateerde en hoogwaardige uitgaande links op uw website kunt u uw positie verbeteren door uw site door zoekmachines te laten herkennen als betrouwbaar en van hoge kwaliteit.

Hier zijn enkele dingen die u zou moeten overwegen tijdens uitgaande links:wat is seo

  • Link naar relevante blogs,
  • Geen link farms (onderdeel van een privaat blognetwerk),
  • Vermijd te veel uitgaande links.

Tegelijkertijd kunt u, terwijl u links naar andere sites opneemt, contact met hen opnemen om hen op de hoogte te stellen. Daarbij kunnen ze manieren vinden om ook op hun pagina een link naar uw site op te nemen.

Het linken naar andere websites kan zowel u als uw concurrent ten goede komen. Wat krijg je terug als je ze gratis link juice geeft?

Bij het linken naar andere webpagina’s verzendt u een traceerbare link van uw pagina. wanneer er traffic ontstaat naar de pagina die u heeft gelinkt, zal de persoon die deze pagina’s beheert zich afvragen waar het verkeer vandaan komt en uiteindelijk uw website vinden en misschien een link terugplaatsen.

Bovendien wordt uw site waardevoller in die zin dat u linkt naar goede kwaliteit en relevante informatie. Je weet maar nooit, iemand zou je in hun post kunnen opnemen omdat je ze hebt opgenomen!

 


 

Seo leren tip 5. Interne links

Interne links zijn links die van de ene naar de andere webpagina gaan binnen hetzelfde domein. Deze links zijn handig omdat ze gebruikers in staat stellen om door een site te navigeren. Een voorbeeld van een interne link is de volgende website laten maken Antwerpen. Interne links kunnen u ook helpen andere producten of services te promoten.


see tips

Seo leren tip 6. Alt-tags

Afbeeldingen zijn een essentiële factor voor optimalisatie.Afbeeldingen zijn snel te verwerken en aantrekkelijker voor gebruikers vergeleken met eindeloze alinea’s van de tekst.

Waarom zouden we onze afbeeldingstag labelen met alt-attributen? De alt-tekst beschrijft wat de afbeelding is of wat in de afbeelding staat. Elke afbeelding zou een beschrijving moeten hebben in zijn alt-attribuut. Deze beschrijvingen zijn vooral van belang voor blinden of visueel gehandicapten omdat ze een speciale computer of software nodig hebben die tekst voorleest.

Als de afbeelding niet wordt gezien of geladen, staat de beschrijving er nog steeds bij om hen te laten weten wat de afbeelding was. Ook voor zoekmachines is de alt-tekst van een afbeelding essentieel om de trefwoorden te extraheren en de afbeelding correct te indexeren.

Als u bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op de afbeelding klikt, kunt u deze bekijken om te controleren of er een beschrijving voor het alt-attribuut is. 


Seo leren tip 7. Sociale media

Het hebben van meerdere sociale media-accounts kan een krachtig hulpmiddel zijn voor uw webpagina. Het hebben van een Facebook-, Twitter-, Linkedin- en Instagram-account is een van de basisprincipes van het promoten van uw website.

Het aanpassen van uw deelbare links kan helpen bij het promoten van uw product of dienst. Ook het toevoegen van code voor Twitter kan gunstig zijn voor uw website, omdat promotie voor producten meer opvalt via sociale media.


seo tips

Seo leren tip 8. Sitesnelheid

Het optimaliseren van de laadtijd van uw site is een van de factoren die de zoekmachine gebruikt bij het rangschikken van websites.

Google heeft gezegd dat het laden van de pagina een signaal is voor SEO-ranking. B

Bovendien ontdekte MunchWeb dat 75% van de gebruikers websites niet opnieuw zou bezoeken die langer dan 4 seconden nodig hadden om te laden.

Als u de laadsnelheid van uw website wilt weten, kunt u GTMetrix gebruiken om te controleren. U kunt ook de eigen mobiele snelheidstester van Google gebruiken. wat ons naar ons volgende punt leidt.

Seo leren tip 9. Mobielvriendelijk / responsief

Wat betekent het om mobielvriendelijk te zijn? Het betekent dat de website of webpagina reageert of aangepast is aan mobiele apparaten. Soms als de webpagina niet reageert, zal er een aparte mobiele website zijn (bijv. “M.mywebsite.com”). In 2015 begon Google met het bestraffen van websites die niet mobielvriendelijk waren.

Ook is het hebben van een mobielvriendelijke website belangrijk omdat consumenten meer en meer op hun smartphone zoeken naar producten of services. Als de site niet is geoptimaliseerd, kan dit leiden tot een slechte gebruikerservaring.


 

Seo leren tip 10. Sitemap

Het hebben van een sitemap maakt het voor zoekmachines eenvoudiger om uw webpagina’s te vinden en te rangschikken. Sitemaps laten zoekmachines weten wanneer er wijzigingen zijn aangebracht en pagina’s die ze mogelijk hebben gemist.

Het kan geen kwaad om een ​​sitemap te hebben en het verbetert ook je SEO. Het helpt doordat pagina’s sneller worden bijgewerkt dan wanneer er geen sitemap op de website staat.hoog scoren in Google

Was dat een hoop informatie?

Dit zijn slechts enkele van de belangrijkste onderwerpen voor het starten van zoekmachineoptimalisatie-marketing. Begin met het verbeteren van je webpagina en vergelijk je resultaten voor en na. Kijk wat het beste werkt voor jou, omdat alle pagina’s en bedrijfstakken anders zijn. Zoekmachineoptimalisatie bestaat al geruime tijd en is altijd in ontwikkeling, dus houd uw webpagina’s up-to-date.

Houd hier altijd rekening mee: het belangrijkste doel van Google is om de beste ervaring voor hun gebruikers te bieden. Dat betekent dat de meest relevante en hoogwaardige webpagina’s degenen zijn die hoog scoren. De tips die ik hierboven heb genoemd, zijn signalen waarop zoekmachines vertrouwen om aan te geven of een pagina waardig en van hoge kwaliteit is, en kan daarom helpen om uw pagina zo hoog te laten scoren als hij verdient.

Vertel ons je ervaringen met je onderzoek! Als u suggesties, vragen of aanbevelingen heeft, kunt u hieronder een reactie achterlaten. Wil je jouw SEO liever uit handen geven? Neem een kijkje op SEO bureau Antwerpen

Bel ons:
Directions